Основні положення проектування нежорсткого дорожнього одягу
Принципи проектування автомобільних доріг із нежорстким дорожнім одягомзгідно ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування п.1 Проектування дорожнього одягу складається із взаємопов'язаних етапів: – встановлення вихідних даних; – конструювання (розроблення альтернативних варіантів конструкцій дорожнього одягу); – розрахунок альтернативних варіантів конструкцій дорожнього одягу на міцність, з врахуванням характеристик ґрунту земляного полотна, за двома групами граничних станів, а також на морозостійкість та дренування (за необхідності); – техніко-економічне порівняння варіантів та вибір рекомендованої конструкції дорожнього одягу. п.2 Дорожній одяг проектують з урахуванням надійності, яка встановлюється згідно з ДБН В.2.3-4. п.3 Загальна товщина конструкції нежорсткого дорожнього одягу, товщини окремих шарів повинні забезпечувати міцність і морозостійкість всієї конструкції. У залежності від типу дорожнього одягу, матеріали і спосіб їх застосування призначаються згідно з ДБН В.2.3-4 та згідно з вимогами інших нормативних документів, або на основі обґрунтування при виконанні науково-технічного супроводу згідно з ДБН В.1.2-5. Вихідні дані для проектування дорожнього одягу отримують виходячи з вимог чинних нормативних документів, на основі завдання на проектування, результатів інженерних вишукувань. п.4 Вибір і раціональне розміщення матеріалів у шарах дорожнього одягу необхідно здійснювати таким чином, щоб якнайкраще використовувати механічні і теплофізичні властивості матеріалів і забезпечити міцність, морозостійкість, технологічність та економічність конструкції. п.5 Розрахунок альтернативних варіантів дорожнього одягу на міцність здійснюють за двома групами граничних станів: а) по першій групі за несною здатністю: 1) для шарів монолітних матеріалів – за критерієм опору розтягу при згині; 2) для ґрунтів і шарів з незв’язних (щебеневих, гравійних) та малозв`язних (піщаних, оброблених органічним в’яжучим) матеріалів – за критерієм опору зсуву; б) по другій групі за граничними деформаціями – за критерієм допустимого пружнього прогину всієї конструкції (за допустимим загальним модулем пружності). За необхідності дорожній одяг розраховують на морозостійкість та дренування. На основі розрахованих альтернативних варіантів здійснюють техніко-економічне обґрунтування вибору рекомендованої конструкції дорожнього одягу згідно з чинними нормативними документами або за науково-технічним супроводом. | |
Просмотров: 1294 | |
Коментарі до Основні положення проектування нежорсткого дорожнього одягу, обговорення та відгуки: | |