Багатофункціональні SPA-центри у складі житлових і готельних комплексів
Відвідувати басейн – норма сучасного життя
Якщо раніше, у 1998–2000 роках, лише 12% постояльців користувалися SPA-послугами під час перебування в готелі, то вже у 2010–2012 роках кількість людей, які цінують наявність SPA, зросла до 35–40%. Більше того, цей показник і надалі стрімко зростає.
Наразі для 4-5-зіркових готелів наявність оздоровчої зони вже є обов’язковою умовою. Експерти прогнозують, що незабаром зона SPA навіть у звичайних готелях буде таким самим невід’ємним атрибутом, як ресторан або бар. Відвідати басейн, трохи позайматися спортом, записатися на масаж – усе це стає буденною звичкою, нормою життя, що підтверджується статистичними даними: кількість тих, хто відвідує спортивно-оздоровчі клуби неухильно збільшується.
SPA-комплекс у готелі: міський курорт
Готелі зі SPA-комплексами є дуже популярними не лише на бальнеокурортах. Такі послуги останнім часом надають своїм гостям навіть великі міські бізнес-готелі.
Поширення набувають також спеціальні SPA-готелі, у яких на першому місці – оздоровлення, релаксація та відновлення сил із застосуванням різноманітних водних процедур та інших засобів.
Усе це навіть зумовило появу нового поняття. Якщо готель, який знаходиться в місті, має гарний оздоровчий центр із розгорнутою зоною оздоровлення та різноманітними процедурами догляду, то його можна з гордістю називати «міським курортом».
Таким чином, усе більше інвесторів, плануючи забудову, передбачають у функціональних блоках і цю складову. Залишається лише обрати найбільш оптимальний формат для комплексу, адже саме від цього залежатиме успішність SPA як бізнес-одиниці або ж, навпаки, необхідність у постійних дотаціях.
Моделювання SPA-проекту як високорентабельної бізнес-одиниці
Перед початком проектування SPA-комплексу або центру фітнесу та SPA фахівці з питань проектування оздоровчих зон повинні розібратися, насамперед, із такими основними аспектами:
Аналіз первинних завдань і потреб замовника/інвестора. Чому виникла потреба в будівництві SPAцентру? Відповідно до вимог, які висуваються до 4-5-зіркових готелів, загальних тенденцій сучасного будівельного ринку житла чи це обґрунтовано фінансовою аналітикою?
Аналітична частина. Чи проводилися дослідження, що саме потрібно конкретному житловому або готельному комплексу, щоб гості або покупці отримали той спектр послуг, який матиме попит саме в цьому місці та саме цим контингентом відвідувачів? Універсального SPA-центру не існує! Це такий самий бізнес, як ресторан або торгівельний центр, а тому потрібно досліджувати та аналізувати ринок.
- Аналіз макророзташування об’єкту. Дослідження подібних комплексів в Україні та світі, їх функціонального складу та структури, оцінка успішних проектів, їхніх сильних сторін. Конкурентне середовище – як загальний фон. Аналіз конкурентів і міжнародних аналогів подібного формату, а також переліку пропонованих ними послуг і їх затребуваності. Аналітика: що не вистачає кращим із кращих; чого не передбачено в жодному з подібних закладів, але що є затребуваним? За змогою, додати саме це в концепцію нового закладу.
- Аналіз мікророзташування об’єкту. Бізнес-оцінка безпосереднього навколишнього середовища – відсутності або наявності та цільового призначення сусідніх комплексів. Їхні послуги та ціни. Чи є вони конкурентами? Як позиціонувати об’єкт, який споруджується, з погляду його місцерозташування, виявлення незайнятої бізнес-ніші.
- Портрет потенційного споживача, виявлення сегменту покупців послуг саме для цього бізнес-проекту. Аналіз структури споживчого кошика. Чи слід переорієнтувати заклад на одну сходинку вище або нижче для того, щоб поліпшити бізнес-показники окупності вкладених інвестицій. Що потрібно додати або поліпшити в сервісі або переліку послуг, які пропонуються, щоб відповідати заявленому рівню?
Аналіз Генплану території з розв’язками потоків щодо наявності та достатності шляхів сполучення, транспортних під’їздів та пішохідних доріжок, паркомісць, елементів благоустрою. Як зміниться логістика та географія переміщень транспорту, пішоходів після створення нового об’єкта. Перевірка адекватності та відповідності будівельним нормам траєкторії руху пожежного транспорту, маломобільних груп населення тощо. Шляхи руху персоналу, шляхи завантаження продуктів та утилізації відходів. Відсутність перетину потоків.
Логістика переміщень клієнтів та персоналу по об’єкту. Функціональне зонування (за призначенням приміщень, температурним та санітарним режимом, звуковим або режимом освітлення, зонування за часом процесів, які відбуваються – ранок/вечір). Сценарії зонування за часом доби, за періодом року (сезонність).
Аналіз об’єкту, який створюється, за наявністю креативних пропозицій, застосування нових технологій та інноваційних рішень.
Проаналізувавши ці питання, фахівці роблять загальні висновки, які отримає інвестор з уведенням нового об’єкта в експлуатацію, та дають рекомендації: що потрібно зробити, щоб результат був успішним та прибутковим. Розраховуються інвестиційні бізнес-показники, розробляється бізнес-план із необхідними на реалізацію об’єкта інвестиціями.
Професійні SPA-технологи – це не ті, хто розташовує обладнання на запропонованих під це площах, а ті, хто гарантує термін окупності оздоровчого закладу та розробляє попередньо бізнес-модель нового закладу як високорентабельної бізнес-одиниці, враховуючи доходну та витратну частини, рух грошових коштів від операційної діяльності, періоди окупності (дисконтований та той, який не дисконтується) і лише після погодження із замовником цих показників переходить до технологічного проектування та добору обладнання в рамках зафіксованої бізнес-моделі.
|